BOS Reflector logoBOS Reflector is een methodiek die gericht is op het ondersteunen van gedragsverandering. Leren en ontwikkelen gebeurt niet vanzelf. BOS stimuleert deelnemers daarom niet alleen in trainingen, maar ondersteunt hen vervolgens ook in de dagelijkse praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek ontwikkeld, waarin principes zoals ‘70-20-10’ en ‘action learning’ centraal staan. Deze methodiek ondersteunen wij met een interactief, online platform. Uitgangspunt daarbij is dat het succes van een persoonlijk ontwikkeltraject wordt bepaald door een aantal factoren:

  • Studiemateriaal moet behapbaar en afgestemd zijn op de persoonlijke leerbehoeften
  • Herhaling moet ervoor zorgen dat de materie ook echt wordt onthouden
  • Reflectie zorgt voor een dieper begrip van de materie
  • Borging in de praktijk

BOS Reflector: online en via de app

BOS Reflector is beschikbaar via een online platform en aantrekkelijk vormgegeven in een gebruiksvriendelijke app die leren activeert. En tevens kennis borgt door medewerkers zelf eigenaar te maken van hun persoonlijke ontwikkeldoelen. Dat begint bij het opknippen van materie in haalbare en persoonlijke doelen en hier stelselmatig op reflecteren. Daarnaast ontvangen deelnemers relevante micro-feedback uit hun directe omgeving (leidinggevenden en collega’s) en deelnemers bereiden zich wekelijks voor op de voor hen uitdagende momenten die direct voortvloeien uit die ontwikkeldoelen. De BOS Reflector-methodiek ondersteunt en stimuleert het informele leren in de praktijk met een interactief online platform waarin de medewerker succesvol en stapsgewijs groeit in persoonlijke en professionele ontwikkeling.

BOS Reflector werkwijze

BOS Reflector is gebaseerd op 4 belangrijke pijlers:

  1. Focus & succes
    We helpen medewerkers hun persoonlijke doel op te knippen in haalbare stappen. Dit zorgt voor focus en de kans om tussentijdse successen te halen en te vieren.
  1. Reflectie & inzicht
    We stimuleren medewerkers om stelselmatig te reflecteren. Dit zorgt voor inzicht in hun huidige gedrag en stelt hen in staat om nieuw gedrag toe te passen in hun eigen praktijk.
  1. Feedback & ondersteuning
    We helpen medewerkers een persoonlijk feedbackteam samen te stellen. Dit zorgt voor meer sociale betrokkenheid binnen een team en versnelt de ontwikkeling enorm.
  1. Inspiratie & kennis
    We stimuleren medewerkers dagelijks met interessante tips video’s, boekensuggesties en oefeningen. Dit zorgt voor inspiratie en verhoogt de kennis van de medewerkers.