Blogs van BOS

/Blogs van BOS

Pak het podium!

Ook tijdens de Olympische Winterspelen hebben we vaak kunnen zien wat het betekent om te winnen. De kick die het geeft, de bevestiging van een uitzonderlijke prestatie en de inspiratie om het de volgende keer nóg weer beter te doen. Maar wat is winnen nou eigenlijk? […]

Borg de verandering die in gang is gezet!

Trainingen, of ze nu over leiderschap, verkoop, communicatie, presenteren of coaching gaan, allemaal hebben ze ‘verbetering’ tot doel; mensen nog succesvoller maken in wat ze doen. Tijdens trainingsdagen waarbij in een-op-een situaties of in groepsverband [...]

Ondernemen is vragen stellen

“Het is een bewijs van goed verstand als men goede vragen weet te stellen”. Een uitspraak van de Duitse theoloog en  filosoof  Franz Rosenzweig (1886-1929). De enorme kracht van vragen stellen wordt in het (zaken)leven [...]

Management by numbers: gebruik je cijfers om resultaten te verbeteren

Cijfers liegen niet, wordt vaak gezegd. Maar leugenaars kunnen wel cijferen! En er wordt heel wat af gecijferd in het bedrijfsleven. Het is een succes voorwaarde, mits goed toegepast; verkeerd gebruik van cijfers kan een organisatie volledig te gronde richten. Wat zeggen de cijfers, welke conclusies worden er uit getrokken en welke acties ondernomen?   […]

7 handige tips bij het inkopen van trainingen

U koopt vast weleens een training in voor uw management of uw medewerkers. Grootse zorg is dan vaak om ‘het kaf van het koren te scheiden’ zodat u de kwaliteit krijgt die u beoogt. Verkooptrainers kunnen tenslotte hun eigen product goed verkopen….. Hoe herken je de ‘echte’ trainer?   […]

‘Buyer 2.0 – The Informed Buyer’

Blijf in control over de salescycle! In het verleden dicteerde de leverancier grotendeels de stroom van informatie die naar een klant ging en werd deze stap voor stap door het verkoopproces begeleid. Nu echter vindt de klant (the informed buyer) zijn informatie online, via user groups en blogs, in research of in gesprek met branchegenoten of analisten. […]

Succesvol ondernemen vanuit klantbeleving; 4 inspirerende voorbeelden

Ondernemen is simpel. Het is niet gemakkelijk, maar wel simpel. Een ondernemer hoeft maar twee vragen te beantwoorden: 1. waarom moet de klant het kopen? (het is dan het producten en diensten pakket dat hij aanbiedt) en 2. waarom moet de klant het bij mij kopen? Als hij op één van deze twee vragen geen antwoord heeft, dan hoeft hij zich geen zorgen te maken over de toekomst, want die heeft hij niet. Triest voorbeeld is het prachtige ruim 125 jaar oude V&D. Hun producten voorzagen in de behoeften van hun klanten. Maar waarom moet een klant naar een stad rijden en de auto duur parkeren om bij V&D een tuinstoel of overhemd te kopen die veel eenvoudiger is aan te schaffen bij de winkel om de hoek of via internet? […]