Uw klantgericht gedrag tijdens persoonlijke en/of telefonische verkoopgesprekken met klanten verbeteren. Bewust worden van alle aspecten van interactie met de klant en daar nóg beter mee omgaan.
Voor wie
Sales medewerkers, Telesales, Sales Support medewerkers, Call Center medewerkers, Service-medewerkers en overige doelgroepen die direct klantcontact hebben in hun dagelijkse werkzaamheden.
Programma-inhoud
Het programma zoomt in op de belangrijkste facetten van interactie met de klant:
Waarom klantgericht gedrag?
- Wat is de basis voor klantgericht gedrag?
- Hoe blijft u klantgericht bij verschillende typen mensen?
- Houding, woordkeuze en stemgebruik
- Kennis en inzicht van het belang van houding aan de telefoon
- Contact/rapport met de klant maken
- Zorgvuldig kiezen van de juiste woorden
Luistervaardigheid
- Actief en doelgericht luisteren
Vraagtechnieken
- Effectief vragen stellen
- Behoeftegerichte vraaggesprekken
- Motiverende vraagtechnieken
Gespreksopbouw
- Hoe voer ik in een x-tijd een effectief gesprek?
- Hoe hanteer ik structuur en kan ik de leiding houden in het gesprek?
(Telefonische) verkoop
- Product- of diensteigenschappen vertalen naar voordelen voor de klant
- Cross-selling, Extra Selling & Upgraden
- Koopsignalen herkennen en afsluiten
- Bezwaren weerleggen
- Afsluittechnieken
- Technieken voor het verkopen van de prijs
Programma-opbouw en tijdsduur
Het programma Klantgericht Communiceren is een tweedaags programma. Het programma wordt gegeven op de trainingslocatie van BOS in Ermelo.
Data en tijden
- Klantgericht Communiceren | 2 dagen | 2 juni en 16 juni 2018
- Klantgericht Communiceren | 2 dagen | 15 juni en 29 juni 2018
Prijzen
De prijs voor deze tweedaagse training bedraagt € 895,- excl. btw. Koffie, thee, snacks en uitgebreide lunches zijn inbegrepen.
Over de trainingslocatie
Voor de training ‘Klantgericht Communiceren’ bent u van harte welkom op de BOS-trainingslocatie aan de Horsterweg 192 in Ermelo. De locatie is van alle gemakken voorzien en u kunt parkeren op het eigen terrein van BOS.
Inschrijven en meer informatie
Schrijf u direct in voor één van onze trainingen ‘Klantgericht Communiceren’. Wilt u eerst meer informatie over Klantgericht Communiceren? Laat uw gegevens achter via het contactformulier of stuur ons een e-mail. U kunt ons ook bellen op +31 (0) 341 498 160.