Uw klantgericht gedrag tijdens persoonlijke en/of telefonische verkoopgesprekken met klanten verbeteren. Bewust worden van alle aspecten van interactie met de klant en daar nóg beter mee omgaan.

Voor wie

Sales medewerkers, Telesales, Sales Support medewerkers, Call Center medewerkers, Service-medewerkers en overige doelgroepen die direct klantcontact hebben in hun dagelijkse werkzaamheden.

Programma-inhoud

Het programma zoomt in op de belangrijkste facetten van interactie met de klant:

Waarom klantgericht gedrag?

  • Wat is de basis voor klantgericht gedrag?
  • Hoe blijft u klantgericht bij verschillende typen mensen?
  • Houding, woordkeuze en stemgebruik
  • Kennis en inzicht van het belang van houding aan de telefoon
  • Contact/rapport met de klant maken
  • Zorgvuldig kiezen van de juiste woorden

Luistervaardigheid

  • Actief en doelgericht luisteren

Vraagtechnieken

  • Effectief vragen stellen
  • Behoeftegerichte vraaggesprekken
  • Motiverende vraagtechnieken

Gespreksopbouw

  • Hoe voer ik in een x-tijd een effectief gesprek?
  • Hoe hanteer ik structuur en kan ik de leiding houden in het gesprek?

(Telefonische) verkoop

  • Product- of diensteigenschappen vertalen naar voordelen voor de klant
  • Cross-selling, Extra Selling & Upgraden
  • Koopsignalen herkennen en afsluiten
  • Bezwaren weerleggen
  • Afsluittechnieken
  • Technieken voor het verkopen van de prijs
Direct inschrijven

Programma-opbouw en tijdsduur

Het programma Klantgericht Communiceren is een tweedaags programma. Het programma wordt gegeven op de trainingslocatie van  BOS in Ermelo.

Data en tijden

  • Klantgericht Communiceren | 2 dagen | 2 juni en 16 juni 2018
  • Klantgericht Communiceren | 2 dagen | 15 juni en 29 juni 2018

Prijzen

De prijs voor deze tweedaagse training bedraagt € 895,- excl. btw. Koffie, thee, snacks en uitgebreide lunches zijn inbegrepen.

Over de trainingslocatie

Voor de training ‘Klantgericht Communiceren’ bent u van harte welkom op de BOS-trainingslocatie aan de Horsterweg 192 in Ermelo. De locatie is van alle gemakken voorzien en u kunt parkeren op het eigen terrein van BOS.

BOS trainingslocatie in Ermelo. Voor sales-, after sales en management ontwikkeling.

Ja, ik wil ook meer succes door klantgerichter te communiceren

Inschrijven en meer informatie

Schrijf u direct in voor één van onze trainingen ‘Klantgericht Communiceren’. Wilt u eerst meer informatie over Klantgericht Communiceren? Laat uw gegevens achter via het contactformulier of stuur ons een e-mail. U kunt ons ook bellen op +31 (0) 341 498 160.

Contactformulier
+31 (0) 341 498 160
E-mail