Klantwaarde en klantbeleving centraal

Het uitgangspunt is altijd de klant. Zonder klant geen business. Maar wat is nou echt belangrijk voor uw klant? En sluit de propositie van uw bedrijf hier (nog) wel op aan? Hoe ervaart de klant de spreekwoordelijke ‘customer journey’ van oriëntatie op uw product of dienst tot de uiteindelijke aanschaf, service en afhandeling? BOS maakt inzichtelijk of de ervaring van de klant met diverse afdelingen en medewerkers overeenstemmen met de verwachtingen op basis van het merk, de naam, het aanbod of imago.

Bekende knelpunten

Product sluit niet aan op de klantwensen. Onvoldoende doorvragen naar wat de klant écht wil, te veel uitgaan van eigen aanbod en te weinig samenwerking tussen sales en marketing. Stuk voor stuk redenen die een klantgerichte propositie in de weg staan. En dus ook omzet en klanttevredenheid. BOS stelt de klant centraal en legt van daaruit de verbinding tussen alle schakels in het verkoopproces. BOS programma: sales trainingen, certificering & advies.

Orderproces niet goed geregeld. Sales wordt getraind op een nieuw te launchen propositie. Zijn het orderproces én de salesbeloning echter niet goed ingeregeld, dan zijn de verkopers niet gemotiveerd de nieuwe propositie daadwerkelijk te verkopen. BOS start dus pas met trainen van verkopers als 100% duidelijk is dat alle gerelateerde orderprocessen ingeregeld zijn. BOS programma: backoffice optimalisatie en certificering.

Onzorgvuldige afhandeling en facturatie. Er is een getekende order. Maar vertraagde levertijd, het niet communiceren van afwijkende technische- of productspecificaties, een onjuiste factuur of onprettig contact, leveren een teleurstelling op voor de klant. De backoffice en delivery programma’s van BOS zetten de puntjes op de i voor zorgvuldige afhandeling. BOS programma: backoffice optimalisatie en certificering van alle medewerkers met klantcontact.

Klantonderzoek

BOS onderzoekt de wensen van úw klanten op basis van gesprekken met uw medewerkers, maar uiteraard ook met een aantal klanten in klanten panels. Op basis van die bevindingen formuleren we aanbevelingen voor alle relevante schakels in het verkoopproces. Zodat sales leert doorvragen naar wat de klant écht wil, deze input doorzet naar de afdeling marketing en dáár vervolgens verbeteringen in de proposities worden doorgevoerd. En daarnaast op het gebied van aftersales in klantgericht denken en handelen winst wordt geboekt.

Meer informatie

Wilt u meer informatie over onze aanpak bij het in kaart brengen van de customer wensen? Of meer horen over de resultaten die wij voor onze klanten hebben kunnen boeken, neemt u dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.